Thursday 17 March 2011

Kotak Hitam

Manusia semua nak jadi bijak. Bagus.

Manusia semua nak jadi yg terhebat. Terbaik.

Manusia semua nak jadi yg tercantik. Its ok.

Manusia semua nak yg sempurna. Lumrah.

Manusia nak capai yg perfect sanggup memijak dan minindas orang bawah. Apa kes??

Ok.aku admit.aku bukan lagi budak sekolah.(dengan bangganya) Aku mula melangkah ke alam pekerjaan. Ceh,konon dah matang dan bercita-cita tinggi la ni. Aku mula belajar cara2 membuat keputusan sendiri,belajar mengenai sikap customer yg mcm2. Baru aku taw betapa susahnya nk berbincang dgn rakyat Malaysia. Betapa susahnya nak jadi Perdana Menteri. Ok.enough merepek. Now,come back 2 siyes biznez.

Kenapa ada orang yg sanggup mencapai kemewahan untuk kesenangan peribadi?? Dulu,aku fikir waktu kat sekolah,aku dah campur dgn ramai org,aku dh nmpak dunia ni mcm mn. Rupanya aku silap. Apa yg aku dah nampak waktu aku sekolah dulu hanya 1 per 100 jer. Memang aku xtipu. Bila aku mula kerja ni aku dan mula nmpk lebih bnyk kerenah orang.

Politik kt Malaysia xpayah ckp la. Tengok kt negeri aku sndri pun dah taw. Memang kotor. Rakyat dikerah buat mcm2 kerja,ditambah dgn cukai yg entah apa2,harga minyak yg semakin meningkat,duit tol yg dikutip dgn pelbagai cara. Lepas 2,blm abes lagi,bila kite semua dalam keadaan terdesak untuk membuang apa yg patut kita ditahan pula untuk bayar 20 sen..waddeheck???Terencat bahan buangan dalam badan.Pergh..tbe2 emo hari ini...

Korang pernah dgr x dont judge de book by its cover??tats 100% true..Bila korang nmpk mak cik bertudung labuh,mesti korang rasa mak cik 2 mesti sembahyang xtggl,puasa penuh.ok,tipu,adalah dlm seminggu tggl bersebab.Silap2 setiap malam buat qiamulail segala. Tapi ble korang tgk plak seorang mat rocker lintas tgh jalan,mesti korang pikir,mamat ni mesti jarang nak pergi surau,entah smbhyang ntah ndak. Time bulan puasa mesti masuk van jenazah  n etc..Tapi mana kite taw ntah2 die dalam perjalanan nak pergi surau ke ziarah orang sakit ke. Apa hak kite untuk menilai orang hanya pada rupa paras fizikal?

Jangan kite semua tertipu dgn cinta pandang pertama kerana pandangan mata memang selalu tipu. Tanyalah pandangan hati kerana ia selalu tepat dan dekat dgn diri kita sendiri...So,sama-samalah kita pergi Kedai Cermin Alex lepas ni untuk beli cermin dan menilai diri kita sendiri sebelum nak menilai orang lain.

Sebelum end... 


-kotak hitam ni dibiarkan sendirian tanpa dijaga oleh sesiapa di toilet kat cameron highlands. waktu 2 aku dalam keadaan terdesak sgt,aku pn masuk je lah n xperasan kotak ni..Waktu keluar baru aku perasan kewujudan kotak ni.


 -kalau korang jadi aku,agak2 korang bayar x?? =D

No comments:

Post a Comment