Sunday 13 March 2011

Cameron Highlands

Pada mulanya aku x cadang pun nak ikut famili aku ni pergi cameron sebab aku ingat nak join kem pengakap untuk kelana tapi untuk last2 minit aku telah mendapat ilham untuk join mereka melancong atau lebih tepat lagi menghabiskan duit untuk peladang2 di sana.

Then,we're start our journey.....

Sebabkan gerak dari rumah terlalu earli sbb ingt konon xnk lmbt smpi nk enjoy kat sana nnti x puas,perut pun masih kosong waktu masuk kereta.Ceit!baru nak perasan.(maklumlah excited sgt org xpernah bercuti)

Abah pun decided untuk singgah kat warung makan pagi kat seri jaya. Mak pesan order yg simple jer.Jangan mkn kenyang sangat tapi last2....

-Ini jugak yg aku order.Maklumlah dah faveret.xleh lepas...

Makanan aku je yg paling spesel. yang lain makan ni je...

-roti telur

-Teruk x aku?dush!diam ar.

We continue our journey ikut jalan simpang pulai 2.Yela.jalan 2 je yg paling dekat...Pergh,Gila kau...banyak gile lori kluar masuk. Besar2 plak 2.Nasib baik abah aku seorang pemandu yg cekap lagi gigih. Kalau aku nak kahwin nanti,aku pun nak cari laki sebijik mcm bapak aku. Haha. Maknanya kahwin ngan orang tua la aku. Shhh! dah gatai benor..

Persinggahan pertama

-Jangan la pelik sgt. Memang ini tujuan sebenar kami dtg sini. Kenduri kahwin merupakan tujuan asal dan 'makan angin' telah mencapai kedudukan pertama untuk menjadi tujuan utama kami di sini. Xpayah la korang rasa pelik sbb aku berani jamin klu kenduri kahwin yg korang pergi pn jauh2 mesti+cnfrm korang makan angin sekali. 


-yang pakai baju melayu kaler biru 2 lah tuan rumah(encik Ali)-thnks 4 d invitation!

Now,we go back 2 the serius bisnes...sebelum 2....

-ayu berbaju kurung 2 aku

-Tukarlah baju dulu..aduh,susah ar nk jalan sana sini pakai bju kurung. See! aku dah prepare awal2. Nampak sgt memang dtg sini nk ronda habis2. 

Ok,now we are going 2 tea plantation....

Aku ingat dah dtg cameron ni,ladang teh depan mata je blh snap pic terus. Last2 hambek kau! 2 jauh nak jalan kaki bru dapat snap pic cantik2..e2 pun kalau cantik.

So,dah penat2 turun naik bukit,kami sampai tempat yg ditujui.Ladang teh....Mana blh xsnap pic kt sini klu dtg cameron..So,to all the readers,tis is my bukti...

-bersama boyfrenz adek berposing depan kamera

Last2 dah penat jalan n snap2 pic,ingat nak la beli air sebungkus dua tapi ble time tgk harga air mineral pun  sebotol rm2.50 terus hilang rasa dahaga. Apa lagi,kami pun malas nak pikir ttg rasa dahaga,ingat nak singgah tepi jalan je minum air gunung walaupun taw abah mesti xsampai hati tgk anak dia dahaga,kami pun teruskan perjalanan ke Brinchang.Kepada yg xtaw Brinchang ni kat mana,Brinchang ni merupakan salah satu tmpat yg paling popular untuk pelancong yg nk dtg shopping kat cameron tp xbnyk bajet,inilah tmpt dye. Kat sini mmg banyak hotel murah dan kedai2 yg jual murah,siap boleh tawar lagi.

Kepada Adun Brinchang,most welcome from me to promote ur place.

Apa lagi memang sakan la ble tgk pasar malam shopping complex kat sini memang murah2. Rasa nak angkut je dengan kedai2 sekali balik Batu Gajah. Oleh itu, abah pun keluar membeli belah makanan dengan pengurus kewangan emak untuk tidak membeli yg bukan2 terutama dengan permintaan yg entah apa-apa dari anak-anak.Eh,aku ke 2?Shh!diam lah..

Ok,tanpa berlengah lagi,kami pun beli perkara wajib yg patut dibeli di sini iaitu strawberry...memang murah gle la kat sini. Pergi kedai A rasa murah,pergi kedai B,eh,lagi murah?? Tengok plak kedai C,what??apasal murah sangat????

Dah nama pun Cameron kan,semua barang kat sini memang ada kaitan dngan strawberry..Puding strwbry,choc strwbery,bantal,strwbery,beg strwbry,gula2 strwbry,jem strwbery. Pendek kata segala benda 2 blh masuk dan dicampuradukkan dengan stwbery memang akan buat..Strawberry!!u are really femes here!

Kami pun beli ala kadar je sampai xcukup tangan nak kendong beg plastik pun masih nak sambung beli lagi dan aku masih xinsaf duet gaji sekangkang kera yg ada dalam beg memang tggl suam2 kuku baru teringat belum beli ole2  untuk kengkawan di Batu Gajah. So, apa lagi terpaksa la berjalan lebih cket untuk cari ole2 murah tapi nmpak mahal untuk bagi dorang smpan n rasa terharu dgn ingatan aku yg xseberapa untuk dorang kononnya terpaksa berabis duit untuk hadiah 2 walaupun harga xsampai dua posen...

Jadi....

-aku pun decide untuk beli kaktus comel ni untuk korang.

Oklah 2 kan? Satu,dua ringgit..tapi persahabatan kita memang lebih mahal dari harga ni.. Korang blh ke jumpa kwn2 korang kt luar 2 yg sanggup daki turun bukit semata-mata nak cari ole2 murah untuk korang?? Xde kan? Xpe2,xpayah ucap thnks pun aku dah faham. Most welcome....=p

Sebenarnya banyak lagi tempat yg kami dah pergi tapi aku xdapat nk cter semua(walaupun sebenarnya hanya aku je baca blog sendiri)sebab aku dah xlarat nak type n upload pic yg agak lembap untuk dipaparkan di sini.Tambahan,esok aku dipaksa kena kerja sebab hari ni dah ambik cuti,aku memang la kena rehatkan mata aku untuk tidak tidur depan customer esok.

Last but not least...
-strawberry yg dibeli dari kedai A,B,C tadi!

-baru perasan strawberry yg dibeli blh smpan sampai makan angin kenduri sekali lagi di sana


Gud bye everyone!(lebih kepada diri sndri kerana hanya aku yg setia membaca blog sendiri)
=D
walaupun sebenarnya ayat menagih simpati untuk mem'promote' blog sndiri untuk menambah followers :)

No comments:

Post a Comment