Tuesday 11 December 2012

Demi Sebijik Rambutan

Hari tu aku pergi beli burger kat food court, lepas beli tu aku balik lah. Balik ke kolej lah. On the way aku balik tu aku terserempak pulak dengan kawan aku. Aku pun balik lah sesama dengan dia. Perjalanan nak balik kolej aku tu, kitaorang akan lalu satu kawasan di mana, terdapat banyak pokok rambutan yang sedang lebat membuah. *terliur*

Nak dijadikan cerita, waktu perjalanan kami lalu kawasan yang ada pokok rambutan ni, mata kami sama-sama memandang ke arah buah yang masak ranum itu sambil memberhentikan kaki. Pergh!! Dahsyatnya penangan buah rambutan ni! Haha. Kami pun buat keputusan untuk petik buah ni dan bawa balik. (=

Dia plak kata dia ada terbawak dua plastik agak besar untuk letak buah rambutan tu. Then, alhamdulillah! Kami pun gunakan plastik dan yang paling menarik sekali ialah, kami terjumpa galah di kawasan berkenaan dan hal ini sangat memudahkan kami untuk mengait buah tersebut. Best!

ni la kawan aku tu. Shankary! ^^

Tengah aku dan Shankary berusaha nak dapatkan buah tu, maklumlah buah tu yang tinggal pun semua tinggi-tinggi. Yang buah tumbuh rendah2, semua dah kena rembat dah. Tengah kami cuba nk ambil ni lah datang lagi tiga orang kawan kami yang memeriahkan suasana. Huhu...
                
Betapa gigihnya mereka mengait rambutan! Go gO!


Tengok tu! Tetap berusaha semua orang....

Hasil yang tak seberapa. *ini baru satu plastik*


Semua berpeluh-peluh cuba mengait rambutan tu.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



 Aku pulak berpeluh-peluh makan rambutan2 tuh! =..=


 Eva!
Aifa!
Zai!! 

Petang tu kami habiskan masa dengan makan rambutan dan baju kami memang berpeluh-peluh! 

No comments:

Post a Comment