Wednesday 8 August 2012

Dunia Baru

Tangan aku sekarang makin ligat untuk mengupdate post sebab aku bakal menjejakkan kaki ke dunia baru. Perghh. Ambik ayat kau. Dunia baru weyh. Bukan tukar planet pun cuma menjelajah ke dunia yang BAHARU. *tak tahu apa motif caps lock.

Dimulakan kisah ini dengan lafaz bismillahiramanirrahim.

Tanggal 1 September 2012, aku bakal digelar mahasiswi... Masa inilah mak abah aku akan tersenyum lalu berkata. "Anak aku tuh! " (ayat yang perhaps terdetik dalam hati mak abah)

Aku telah selamat menerima surat tawaran dari Universiti Putra Malaysia. Alhamdulillah. Universiti yang aku idam-idamkan. Mesti korang tertanya-tanya kenapa UPM kan? (macam ramai je yang tanya kan) ((:

Bermulanya kisah di matrikulasi dulu. Aku mula mencanang nak sambung belajar ke universiti mana. Aku mula bertemu kaunselor dan pensyarah-pensyarah yang rapat dengan aku. Pergh! Gaya macam aku rajin sangat kan kat matrik? Jumpa pensyarah selalu bagai. Dan memang diikutkan aku lebih rajin ketika di matrik berbanding di sekolah. Kalau tak mana nak dapat pointer yang melayakkan aku ke ipta woi! Usaha tangga kejayaan. Kejayaan tak datang bergolek. Masa tu, pelbagai nama universiti yang berada dalam kepala hotak aku.

Aku mula resah. Tak tahu nak buat keputusan macam mana. Dan aku ingat lagi pesanan pensyarah Biologi aku, Madam Nashimah, dia kata, "Bila kita terlibat dalam situasi yang memerlukan kita membuat suatu keputusan yang sukar, istikarah lah. Biar Allah yang tentukan jalan untuk kita." Itulah yang aku buat. Dan percayalah aku memang dapat rasakan insyallah UPM ini jalan untuk aku.. Nak tahu macam mana aku rasa? Korang cubalah! :D

Dan bermulalah perjalanan pendidikan aku :
SRK St. Bernadette's Convent, Batu Gajah
SMK St. Bernadette's Convent, Batu Gajah
SMS Raja Tun Azlan Shah, Taiping
Kolej Matrikulasi Selangor, Banting
Universiti Putra Malaysia, Serdang....Insyallah((:

Kos yang ditawarkan pada aku ialah Sains dan Teknologi Alam Sekitar. I love nature! (tiba-tiba) Muahaha.

Jadi, Mr Serdang, please welcome me! :D


Mula menumbuhkan rasa cinta pada tempat belajar dengan meletakkan gambar ini :

Gambar dapat dari Mr google. TQ! (:

p/s : Mula menjadikan Zainal Abidin sebagai penyanyi idola. Sebab kan dia penyanyi Hijau? ((:


4 comments:

  1. suria bila tiba dan membawa cahaya,
    mencangkul dan mencuci ... lallaa~
    lagu UPM..
    haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. dia plak yang lebih tahu lagu upm. mana tau??

      Delete
  2. semangat gila babe! sama lah kiteww. :D

    ReplyDelete