Thursday 8 September 2011

Saya Suka Cabaran

Dua minggu berlalu sesudah bercuti untuk hari raya. Cool! Sangat seronok sampai terlupa yang result mid sem nak keluar. Terus tak buka buku dah. Bajet dah pandai semua. Memang tak la kan. Masuk je kolej, terus dengar desas desus result keluar Selasa. Masih buat muka rilek lagi. Aduh, bila la kau nak insaf kan.

Masa sangat pantas berlalu. Tibanya hari Selasa. Result keluar. Time ni baru aku nak gelabah. Hait tuih. Buang masa je kau gelabah, Syafa. Haishh. Mulalah banyak mengeluh. Aduh.

Result keluar pukul 10 pagi. Malas pergi awal. Tahu result tak bagus. Pergi makan dulu khuatir lepas tengok result tak lalu nak makan. Haha. Tengok-tengok result......Hmmm. As predict! Wuuuaaaaaa. --> Ini Tangisan Okey.

Tak habis sedih lagi, bawa sampai hari Rabu. Pagi-pagi nak pergi Makmal Kimia, cek-cek lab coat aku tak ada. Oh,no! Baru teringat tertinggal kat library lepas Praktikal Biology. Pergi cek di library and the result is hampeh too! It is missing!

Sampai today, is Khamis. Lepas kuliah Maths, Terus pergi English, sedar-sedar pencil box aku hilang. Damn! Sejak bila aku makan semut untuk hidangan lunch aku ni?? Its ok. Take a deep breath. Pergi cari. Aku pun pergi la dewan kuliah. and the result was very sad... Kenapa aku asyik diduga for this week? Banyak sungguh cabaran aku kali ini.

Sabar Syafa Sabar.

Now, I am thinking. What does it mean all this thing? Aku kena sedar diri mulai sekarang. No time for play anymore. You have grew up. Susun jadual. Belajar. Jaga pemakanan. Final just around the corner, okey? Realize it!

Lainlah kalau kau nak end up nanti jadi suri rumah sepenuh masa jaga anak-anak yang berderet-deret tu and tunggu je husband kau balik rumah and do the same thing everyday, again and again. Then kau tak payah nak bersungguh-sungguh belajar sekarang.

Oh,really?? No! Tak boleh nak shopping, nak makan makanan yang mahal-mahal. Kena ikat perut sebab nak harapkan duit husband je tak cukup.

Mula rasa insaf yang teramat sangat. Start it from now. Study.


No comments:

Post a Comment