Sunday 5 June 2011

Ceritera KMS!!

Di pagi yang indah, aku melangkah dgn penuh ketakutan keyakinan menuju ke KOLEJ MATRIKULASI SELANGOR. Serius kolej ni besar sangat! Punyalah excited sangat tengok2 sekeliling sampai terlupa aku ada kamera utk snap2 scene kat sini tunjuk kat u all..

Tak pe, aku jarang nak menipu. So,korang kena percaya cakap aku yang kolej aku ni memang besar! Korang pun bukan tahu pun aku cakap betul ke tak. Korang tak de kat sini. hahaha.

Perkara pertama yang aku boleh komen pasal tempat ini ialah PANAS! Bukan nak menipu atau cuba nak cari publisiti murahan atau apa2 yang sama waktu dengannya,banting is totally panas! bukan sebab orangnye atau sebab masyarakatnye tetapi sebab mataharinya!!

Betul weyh...kat sini memang panas. nak compare taiping dengan banting macam langit dengan langit. Punya dahsyat die punya panas tu sampai bukan macam langit dengan bumi dah,macam langit dari atas ni dengan langit yg bahagian bawah bumi tu, wa cakap sama lu...u all bayangkan lah betapa hebatnya perbezaan itu.

Oke,mula lah saat i terkontang-kanting pergi pendaftaran tu, ini bukan sekolah ye harap maklum. Bukan setakat nak daftar,bayar yuran-->setel! Bukan...kami di sini kena melepasi pelbagai procedure...daftar nama,cek yuran,buat kad matrik,ambil baju dan semua barang2 free,cek lagi semua benda2 alah yang ada dan pergi asrama nak ambil kunci bilik dan selesai. Bunyi senang dan sikit tapi mengambil masa beberapa jam. Serius. Memang aku penat. Proses pendaftaran dia melibatkan seluruh bangunan di KMS ni.

Jenuh la aku berjalan terkedek-kedek nak angkut semua barang naik asrama. 2nd floor blok vega.. Bilik no 18. Itu bilik aku. Sama dengan tarikh birthday aku. So,kepada roomate aku,dorang memang akan mudah ingat...My birthday is my no room!!!

Sekarang aku nak terus memperkenalkan my roomates!!! Holllah! Here we go.....Fes of all....This is.....







Ekin...
Katil die bertentangan dengan katil aku yg dipisahkan oleh dinding.
Orang puchong,selangor...
Dia cun,dia suka bercakap,dia friendly!!


Falah..
Muka dia yang aku akan nampak setiap kali aku baring dan bangun tido...
Katil dia betul2 cross dengan katil aku...
Orang shah alam, selangor.
Dia baik sangat! Tak jemu kejut aku bangun tidur setiap hari! sangat suke die.. Die tabah!





Adah...
Katil dia sebelah katil aku yang dipisahkan oleh dua meja dan dua almari loker....
Orang klang,selangor.
Dia fun,dia happy dan dia caring!

Ok...masa sangat memcemburui kita...Ok,aku tak pernah rasa tentang ni di rumah.. Di KMS aku wajib rasa masa itu emas!! Jadi,.pada semua student kms....kita sangat kaya!!kita ada masa....maknanya kita ada EMAS!! ^ ^

4 comments:

  1. salam~

    besdei ek.. takkan nk sambut tarikh 18 tiap2 bulan :P hehe~

    (^__^) study lek lok weh.. anewei, gudluck :)

    - fifie

    ReplyDelete
  2. eh,dpt elaun bile??dpt elaun bru kaye betol2...;)

    ReplyDelete
  3. @fifie..hahaha.bulan februari la...tp 18 jugak kn?

    @anonymous ni siapa ye??betul2...elaun..masyuk2 $_$

    ReplyDelete
  4. Kat kms ni ada masalah air takde tak?

    ReplyDelete