Friday 15 April 2011

Ketandusan idea

Baru perasan blog ni dah lama tak ber'update'. so,tanpa berfikir panjang dan berlengah lagi,tgn mula berjalan laju di atas keyboard untuk membuat entry baru.

Wait!!!wait!!

Apa lagi??

*suara dalam hati sendiri tanya*
=ko nak update ttg apa ni???
-oh,no!mcm mn blh xtaw nk update ttg apa ni?

Ok2..slow n steady we will think together-me n suara dlm hati.

Yes!aku dah taw...
Bilakah tarikh yg sesuai aku untuk aku kahwin....
Aaaaa??sambil buat muka pelik??
Shut up you!ko merepek.dah gatai benor,pergi je syarikat agensi cari jodoh.kan senang... ;)

Kita mula melangkah kepada tahap yg serius. Masa untuk blogging.
Jom lepak sambil pikir...
Esok nk mkn apa ye?
Ada teringin nak mkn apa2?boleh post kt blog ttg makanan kegemaran atau teringin nak mkn apa2..
Hermm,mcm xde sebab hari2 pun dalam jadual hidup aku penuh dgn list makanan...
Hah??*suara hati aku kembali bersuara* =woi!xkan la pasal 2 pun nak cakap..nanti xde spe nk belanja ko mkn sebab ko mmg selalu mkn....
-hmm,betul jugak..ok2....sila betulkan ayat anda...

(ayat pembetulan)

Ada teringin nak mkn apa2?boleh post kt blog ttg makanan kegemaran atau teringin nak mkn apa2..
Hermm,mcm ada tp simpan dulu post ttg makanan untuk entry akan dtg.
-nampak lebih sopan untuk readers baca.. ^ ^

Idea seterusnya??

Aku selalu bce bloggers cerita ttg life dorang,crush dorang,boyfrenz dorang,someone and bla bla bla...
So,aku xnak cter ke?
*suara hati bertanya*
=that's a good idea..come!let's start...
-ok!sound great!!!  ( hellooo readers!!!-ayat permulaan....
=wait a second!do u have a crush??boyfriend??enemy??
-OMG!!how can i dont noe i dont have any! damn..!

Arghhhh!!what topic i want to update???!
.....
....
....
...
(still thinking)

Tengah2 thinking tu suara hati aku mula rasa  tak sedap duduk dan mula rasa tak selesa sebab terlalu banyak berfikir dan memberi idea-idea bernas tapi satu pun tak sangkut dan mula bersuara menunjukkan tanda ke'protes'an kepada aku...

=woi,ko nak terus berfikir ke nak update blog ni?kalau tak nak update,tak payah buat blog,tulis je dalam buku buat diari,dah update diaries satu dua hari,tgk tahun depan jumpa balik diary lama tapi selak2 tgk ada dua muka surat je guna,blh koyak muka surat 2 dan buang dalam tong sampah dan guna balik buku tu untuk tulis resepi masakan untuk ko belajar masak...(perghh!sedap giler ko kutuk aku ye??)
-aku taw lah aku ni tak reti masak sedap mcm chef jo tu..tak payah kutuk aku..


bla bla bla bla bala bala bala bala
bla bla bla bla bala bala bala bala
bla bla bla bla bala bala bala bala
(aku tgh bergaduh dgn suara hati aku)

Sampai sudah aku tak dapat cari idea untuk update blog aku kali ini...So,i have decided to NOT update for now and i will try to update next time..It is wokey for u all,readers???

No comments:

Post a Comment